مهاجرت به قبرس شمالی

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی

۱- زندگی در یکی از امن‌ترین کشورهای دنیا

۲- تحصیل رایگان

۳- خدمات درمانی رایگان

۴- داشتن آزادی‌های اجتماعی

۵- آب و هوای مدیترانه‌ای

۶- بالا بودن سطح کیفی زندگی

۷- مهاجرت آسان

۸- هزینه زندگی پایین

قبرس شمالی به عنوان سومین جزیره بزرگ در مدیترانه و پنجمین کشور امن دنیا، طی ۲۰۰۰ سال گذشته توسط تمدن‌های پی‌در‌پی اشغال شده است. که همه آن‌ها آثار خود را برجای گذاشته‌اند! طبق آخرین سرشماری انجام شده جمعیت این کشور ۳۲۶۰۰۰ نفر بوده. قبرس شمالی یکی از اعضای سازمان ملل، شورای اروپا، اتحادیه مشترک المنافع انگلیس و همچنین عضو جنبش عدم تعهد است، که نشان دهنده شرایط خوب دولت این کشور از هر جهت هستش و درآمد اصلی قبرس شمالی گردشگری است.

زبان رسمی در قبرس شمالی ترکی و با لهجه استانبولی می‌باشد؛ البته زبان انگلیسی در قبرس شمالی رایج است و به طور گسترده صحبت می‌شود. مهم‌ترین و همچنین بهترین شهرهای قبرس شمالی برای زندگی و تحصیل؛ نیکوزیا، فاماگوستا و گیرنه هستند. نیکوزیا، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر قبرس شمالی که مانند مرزی میان دو قبرس شمالی و جنوبی عمل می‌کند.

راه‌های مهاجرت به قبرس شمالی

۱. مهاجرت به قبرس شمالی از طریق تحصیل

تحصیل در قبرس شمالی یکی از راه‌های مقرون به صرفه برای مهاجرت به این کشور است. دانشگاه‌های قبرس شمالی هرساله میزبان صدها دانش آموز بین‌المللی هستند و در طی سال‌های اخیر به دلایلی مانند شهریه مناسب، الزامی نبودن مدرک زبان، داشتن خوابگاه‌هایی با داشتن امکاناتی عالی و اعطای مدارک معتبر در دنیا، معروف شده‌اند. یکی از دلایل جذاب بودن تحصیل در این کشور، امکان اخذ بورسیه‌های تحصیلی قبرس شمالی و تحصیل تقریبا رایگان در این کشور است.

۲. مهاجرت به قبرس شمالی از طریق کار

مهاجرت به کشور قبرس شمالی از طریق کار جزو دیگر روش‌هایی است، که می‌تواند آینده‌ای مرفه را برای شما رقم بزند. برای کار در قبرس شمالی شما باید به یکی از زبان‌های ترکی یا انگلیسی مسلط باشید. نکته مهم درمورد مهاجرت به قبرس شمالی از طریق ویزای کار، این است که امکان کار بطور مستقیم برای شما وجود ندارد. یعنی باید ابتدا یک کارفرما برای شما دعوتنامه کاری بفرستد و شما آن را همراه با مدارک لازم به سفارت ارائه دهید.

۳. مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه‌گذاری

آینده قبرس شمالی شامل حالت‌های مختلفی می‌شود که در صورت بروز هر کدام از این شرایط، سرمایه‌گذاران سود قابل توجه‌ای میکنند. همچنین قبرس شمالی به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود یک مرکز مهم در دریای مدیترانه محسوب می‌شود. رشد سریع اقتصادی قبرس شمالی در درجه اول به دلیل سرمایه‌گذاری‌های خارجی در این کشور است. سرمایه‌گذاری خارجی در توسعه بخش‌های مختلف به ویژه گردشگری، ساخت و ساز و خدمات رونق زیادی به اقتصاد قبرس شمالی بخشیده است.

۴. مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک

خرید ملک در قبرس شمالی یکی از راه‌های رایج مهاجرت به این کشور است. باید بدانید که خرید ملک یکی از زیر مجموعه‌های سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی است. هزینه خرید ملک در قبرس شمالی ، به نسبت دیگر کشورهای منطقه و دیگر جزایر دریای مدیترانه بسیار مناسب تر است. به این دلیل است که ، مهاجران زیادی از سراسر دنیا برای گذراندن دوران تفریح خود ملکی در قبرس شمالی خریداری می کنند. اینکه برای خرید ملک در قبرس شمالی ، چقدر باید هزینه کرد؟ یک سوال کلی است که به عوامل بسیاری بستگی دارد.

۵. مهاجرت به قبرس شمالی از طریق ازدواج

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق ازدواج، یکی از راحت‌ترین و البته بامنفعت‌ترین راه‌ها برای اخذ اقامت دائم این کشور است. تمام متقاضیانی که با یک شهروند قبرس شمالی ازدواج کنند، می‌توانند فرزندان خود و حتی پدر و مادر خود را به این کشور ببرند. شما ۳ سال پس از ازدواج می‌توانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.

امیدواریم از مقاله مجوز اقامت و ویزای قبرس شمالی لذت ببرید، اما لطفاً توجه داشته باشید که به دلیل تقاضای زیاد، دیگر نمی‌توانیم به سؤالات چت زنده یا ایمیل در مورد ویزاهای قبرس شمالی پاسخ دهیم. لطفاً برای دریافت لیستی از سفارتخانه های قبرس شمالی در خارج از کشور که می توانند به شما کمک کنند، روی لینک زیر کلیک کنید. لطفا توجه داشته باشید، دفاتر قبرس شمالی در آفریقا وجود ندارد. در کشورهای بدون سفارت، باید با سفارت ترکیه یا آژانس مسافرتی محلی خود تماس بگیرید.

ویزای بازدید کننده قبرس شمالی برای تعطیلات یا بازدید از ملک

قبرس شمالی یکی از خوش‌آمد‌ترین کشورهای جهان است و ویزا به راحتی قابل تنظیم است، هم برای تعطیلات کوتاه یا بازدید، و هم برای اقامت اگر می‌خواهید برای زندگی در خانه جدید خود نقل مکان کنید.

اگر به تازگی برای سفری کمتر از 30 روز به قبرس شمالی می آیید، اکثر مردم به محض ورود به فرودگاه ارکان (لفکوسا)، گذرگاه های قبرس در مرز قبرس جنوبی یا ویزای بازدید کننده خودکار 30 روزه دریافت می کنند. در بندر گیرنه (Girne) اگر با کشتی می آیید.

بازدیدکنندگانی که نمی‌خواهند پاسپورت خود را مهر کنند، می‌توانند در عوض فرم ویزای مهر شده‌ای را بخواهند که به راحتی در پاسپورت آنها درج شده و هنگام خروج از آنجا خارج شود.

در صورت نیاز به اقامت بیشتر از 30 روز، این امکان وجود دارد که یک یا دو روز از TRNC خارج شوید و برای گرفتن 30 روز دیگر برگردید. شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا (EU)، ترکیه، ایالات متحده آمریکا، کانادا، مکزیک، اسرائیل، ژاپن، سنگاپور، سوئیس، ایسلند، نروژ، استرالیا و نیوزلند نیازی به ویزا ندارند.

به شهروندان سایر کشورها توصیه می شود برای بررسی وضعیت فعلی با آژانس مسافرتی محلی یا نمایندگی محلی TRNC تماس بگیرند. در حال حاضر فقط کسانی که از ارمنستان، سوریه و نیجریه هستند باید از قبل برای ویزای بازدیدکننده خود اقدام کنند. توجه به این نکته ضروری است که ویزای بازدید کننده به شما این حق را نمی دهد که به دنبال کار یا راه اندازی کسب و کار در قبرس شمالی باشید.

اگر مایل به بحث در مورد اخذ ویزای کار، اجازه اقامت یا شرکت در TRNC هستید، پیشنهاد می کنیم با یک مشاور حقوقی معتبر تماس بگیرید. کارکنان NCI ما خوشحال خواهند شد که لیستی از مشاوران حقوقی تایید شده را ارائه دهند، به این پیوند مراجعه کنید. لطفاً توجه داشته باشید، ما در NCI نمی توانیم دعوت نامه برای قبرس شمالی ارائه دهیم.

اگر قصد رزرو سفر خود را دارید، توجه داشته باشید که فقط کسانی که از کشورهای اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا/کانادا، نیوزلند، استرالیا به علاوه کسانی که ویزای شینگن دارند می توانند از طریق قبرس جنوبی (جمهوری قبرس) و فرودگاه لارناکا وارد قبرس شمالی شوند. .

سایرین باید مستقیماً از طریق ترکیه به بندر گیرنه یا فرودگاه ارکان وارد قبرس شمالی شوند. پیشنهاد می کنیم با آژانس مسافرتی محلی خود یا نماینده TRNC در کشور مبدا خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که علاوه بر ویزای TRNC خود به ویزا برای ترکیه نیز نیاز دارید یا خیر.

اقامتگاه قبرس شمالی – صومعه بلاپایس

مجوز اقامت قبرس شمالی

بسیاری از افرادی که در قبرس خانه می خرند مایل به نقل مکان و زندگی در املاک خود هستند. اگر می خواهید برای زندگی در قبرس شمالی نقل مکان کنید، باید برای اقامت موقت درخواست دهید.

ممکن است بخواهید از یک نماینده قانونی برای کمک در این زمینه استفاده کنید. خبر عالی این است که دریافت اقامت قبرس آسان است، اگرچه بار دیگر، این حق شما را برای درخواست کار نمی‌دهد.

شما باید یک قرارداد فروش یا سند مالکیت ملک جدید خود در قبرس شمالی یا یک قرارداد اجاره رسمی ارائه دهید. علاوه بر این، دولت باید اطمینان حاصل کند که شما قادر به حمایت مالی از خود و خانواده خود هستید و از هیچ بیماری واگیرداری رنج نمی برید.

مشاور حقوقی شما خوشحال خواهد شد که این کار را با هزینه ای معقول ترتیب دهد و نحوه افتتاح حساب بانکی محلی، مقدار پولی که باید در سال واریز کنید و نحوه درخواست برای آزمایش خون ساده را توضیح می دهد (اگر نیازی به آزمایش خون نیست. شما بالای 60 سال سن دارید).

بیش از 10000 ساکن بریتانیا در قبرس شمالی با خوشحالی زندگی می کنند و ساکنان سراسر جهان از جمله ترکیه، روسیه، اسکاندیناوی، خاورمیانه و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی هستند.

کار در قبرس شمالی
اتباع خارجی زیادی در قبرس شمالی با موفقیت کار می کنند. هر کسی که مایل به کار در قبرس است باید به زبان ترکی و انگلیسی صحبت کند و یا باید ویزای کار قبرس را دریافت کند یا شرکت و تجارت خود را راه اندازی کند.

اگر می خواهید کسب و کار خود را راه اندازی کنید، ممکن است نیاز به ثبت شرکت داشته باشید. کارکنان ما از ارائه لیستی از مشاوران حقوقی تایید شده که می توانند در مورد هزینه های انجام این کار به شما مشاوره دهند، خوشحال هستند.

اگر می خواهید به عنوان کارمند کار کنید، شرکتی که شما را استخدام می کند باید برای شما ویزای کار قبرس شمالی درخواست دهد. لطفاً توجه داشته باشید، ما نمی توانیم در مورد ویزای کار کمک کنیم یا شغلی را فراهم کنیم.

دفاتر ویزای نمایندگی قبرس شمالی در خارج از کشور
اگر می خواهید واجد شرایط بودن خود برای ویزای بازدید کننده یا اقامت در کشور مبدا خود را بررسی کنید، ممکن است بخواهید با استفاده از این لینک https://mfa.gov.ct.tr/ به یک دفتر تجارت و گردشگری قبرس شمالی در کشور مبدا مراجعه کنید. کنسولی-اطلاعات/مأموریت-خارج/.

لطفاً توجه داشته باشید که سفارتخانه های قبرس (جمهوری قبرس) نمی توانند ویزای بازدیدکننده برای قبرس شمالی ترک صادر کنند. بسیاری از کشورها، از جمله بریتانیا (لندن)، آلمان (برلین)، سوئد (استکهلم)، ایالات متحده آمریکا (نیویورک و واشنگتن دی سی) و بسیاری از کشورهای خاورمیانه (عمان، بحرین، دبی) میزبان دفاتر قبرس شمالی هستند که عملاً به عنوان سفارت عمل می کنند. دفاتر و رسیدگی به اطلاعات توریستی و امور ویزا.

اگر کشور شما دفتر تجارت و گردشگری TRNC ندارد، سفارت های ترکیه در آن کشورها نیز می توانند در مورد مسائل ویزا کمک کنند. لیست کامل کشورهای دارای نمایندگی TRNC را می توانید در اینجا مشاهده کنید http://mfa.gov.ct.tr/consular-info/missions-abroad/

امیدواریم به زودی از شما استقبال کنیم!

نحوه درخواست مجوز اقامت قبرس شمالی