مراکز توریستی قبرس شمالی

گیرنه

قلعه گیرنه | Gyrne Castle

قلعه گیرنه درست در کنار بندر گیرنه قرار دارد و برای ساختش از معماری‌های ترکیبی و پیچیده‌ای استفاده شده که واقعا ارزش بازدید دارد. در پشت دیواره‌های این قلعه جاذبه‌هایی مثل کلیسای سنت جورج، آپارتمان‌های پادشاهی و کلیسایی کوچک را پیدا می‌کنید که بازدید از آن‌ها سفر تاریخی‌تان را تکمیل می‌کند. در موزه کشتی‌های شکسته چشمتان به کشتی‌ای می‌افتد که حدود ۳۰۰ سال قبل از میلاد غرق شده و قدیمی‌ترین کشتی کشف شده در بستر دریاست.

ساحل لاک پشت | Turtle Beach

حتما فکر میکنید این ساحل دارای کلی لاکپشت هست؟ نه اینطور نیست! در فصل تابستان این ساحل ماسه‌ای و طولانی محل رفت و آمد لاک پشت‌های سبز رنگ می‌شوند که برای تخم گذاری خودشان را به اینجا می‌رسانند. مردم قبرس برای تفریح و استراحت به این ساحل می روند پس اگر دوست دارید به ساحلی بروید که بیشتر از توریستان مردم محلی را تماشا کنید این ساحل انتخاب مناسبی است.

آدرس

ساحل آلگادی، کنار Esentepe در سمت شرقی کیرنیا

کلیسای بلاپایس | Bellapais Monastery

این کلیسا که در قرن ۱۳ ساخته شده بدون شک یکی از آرام‌ترین جاذبه‌های قبرس شمالی است. کلیسا در روستای کوچک بلاپایس در ۵ کیلومتری شهر گیرنه قرار دارد و بیشتر آثار به جای مانده از آن مربوط به زمان پادشاه هوگ سوم است. این بنای جذاب و زیبا در طی قرن ها بزرگ و بزرگ‌تر شد و امروز معماری جذاب گوتیک را به نمایش گذاشته است.

آدرس

پنج کیلومتری شهر گیرنه، ارتفاعات قبرس شمالی